Sobre mim (in English below)

Sou professor Associado ao Departamento de Matemática Aplicada do Instituto de Matemática e Estatísitica e Computação Científica da Universidade de Estadual de Campinas desde de setembro de 2012. Antes, entre 2001 e 2012, trabalhei como professor na Universidade de São Paulo.

Minha área principal de atuação é Otimização Contínua, particularmente Programação Convexa. Recentemente, tenho me interessado também por aplicações na área de Reconhecimento de Padrão, como o estudo de Máquinas de Suporte Vetorial.

Sou editor associado das revistas TOP: An Official Journal of the Spanish Society of Statistics and Operations Research (Corpo Editorial) e Journal of Industrial and Management Mathematics (Corpo Editorial).

About me

I am an Associate professor at the Applied Mathematics Department of the Mathematics, Statistics, and Cientific Computational Institute of the University of Campinas (Brazil) since September 2012.

Before this period, I worked as a professor, from 2001 to 2012, at the University of São Paulo.

My research subject is Continuous Optimization, particularly Convex Programming and its extensions. Recently, I am have been studying applications of Optimization to Pattern Recognition, with emphasis on Support Vector Machines.

I am also an Associate Editor of the journals TOP: An Official Journal of the Spanish Society of Statistics and Operations Research (Editorial Board) and Journal of Industrial and Management Mathematics (Editorial Board).

About this site

Purpose

This website is designed to present my research and teaching activities, project to students, and a blog with my small comments on different subjects. In the future I may also create pages to direct to open code I created for my research.

Original Design

This site is a fork of the Bedford lab code that is freely available on GitHub. Thank you very much for such great design. I have adapted the original design for my needs.

If you want, please write me and I will send you the source code for this site.